tirsdag 6. april 2010

Ragnhild anmelder filmer hun ikke har sett: Avatar



Denne filmen handler om en mann som sitter i rullestol. Han er lam fra livet og ned og synes at dette er ganske leit. Derfor tar han sjangsen når en mann tilbyr han å reise til en annen planet der de gir han en ny kropp - en avatar. Grunnen til at menneskene vil reise til planeten er at det finnes en type stein der som er utrolig dyrebar.
Men altså; hovedpersonens personlighet og hjerne blir overført til den nye kroppen som er blå, kjempehøy, har hale (?) og sammentrykt nese. Etterpå løper han rundt i jungelen og slåss masse. Men han støter selvfølgelig på problemer. En pen avatarjente sier at han må reise hjem fordi han bare ødelegger (enser jeg litt PMS her?). Fordi han er så heltemodig, og fordi han synes det er så kult å kunne hoppe og springe hele tiden blir han. Filmen ender med at hovedpersonen redder avatarene fra de onde og blir sammen med avatarjenta.

For å være ærlig er ikke dette helt min type film. Den er værken realistisk eller morsom. Jeg synes godt at han som spiller broren til Phoebe i Friends kunne hatt en større rolle - helst som hovedpersonen - pluss at jeg synes at han kunne hatt flere vittige kommentarer. Spesialeffektene var derimot veldig imponerende, selv om det var litt for mange eksplosjoner for min smak. Dette er en film du ser dersom du liker blå romvesener med perfekte idealkropper som slåss og skyter hele tiden.

Terningkast: svak 4er

1 kommentar: