søndag 4. april 2010

Heimat

Jaja, da var jeg hjemme igjen. Jeg satt faktisk å skrev et blogginnlegg på ferja - ja, de har internett der, men det skulle egentlig bare mangle ettersom et lite pappbeger med kaffi kostet meg 24 kroner, rip off! - men før jeg hadde rukket å skrive mer en tre linjer måtte jeg pakke sammen macen og komme meg ned i bussen igjen.

På bussen så jeg en film som heter Eagle vs. Shark, den var mye søtere enn navnet tilsier. Filmen er fra New Zealand og handler om to raringer (Lily og Jarrod) som blir kjærester. De snakker med morsom og fin New Zealand akksent. Ikke bare var filmen rar og søt, men den forsterket også mitt inntrykk av at New Zealand er et land som har alt; fjell, sjø, frodige skoger og enger. Det er som et land som bare har tatt mange fine ting fra hele verden og blandet dem samen i en salatbolle med litt olivenolje. Nam.

Ellers har jeg toppet meg selv i dag. Etter å ha funnet sjokolade i bhen i dag tidlig (det må vel være det ultimate tegn på en god påskeferie), konstaterte jeg at det var på tide å ende feriens fråtsetilstander og starte et sunt og bedre liv - i morgen altså. For å runde av det hele har jeg spist to Freia påskeegg og en hel sjokoladeappelsin i dag. Igjen, nam, men akkurat nå har jeg bare lyst på brokkoli.

Sjekk ut traileren til Eagle vs. Shark, og til slutt må jeg si at dravle, til tross for et utrolig appetittvekkende utseende og en tiltalende konsistens smakte det litt ekkelt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar