torsdag 22. april 2010

Æg elske kåntrymusikk

I går utførte jeg årets første bad. Jeg er egentlig ikke typen til å ta en slik utfordring, men hva gjør man ikke i russetida? Det var like kaldt som forventet egentlig, men nok om det. Rett etter badingen bar det til Vitenfabrikken der jeg jobber. På lørdag skal det være en historisk motevisning der, med klær fra 50-, 60- og 70-tallet og Kristin og jeg skal være mannekenger (skrekk og gru). Håper på å få lagt inn noen bilder av oss ikledd de lekkre kreasjonene.
Nå tror du sikkert at jeg er en av dem som lover men ikke leverer, men der tar du grådig feil. Jeg fikk nemlig nettopp en e-mail om at kameraet mitt har blitt sendt!

What a beauty.

Men tilbake til virkeligheten. Når jeg vandret gatelangs hjem kom jeg over et høyst urovekkende syn. Eller rettere sagt, først hørte jeg country musikk, deretter kom jeg rundt hjørnet, og hvem står der? Det skal jeg si deg. Jæren Kåntry Klubb. Hvis Jæren hadde fått i oppgave å samle alle harrytaktene sine (de er mest konsentrert rundt Bryne tror jeg) inn i en konsentrert form, ville denne gjengen vært resultatet. Her snakker vi førti år gamle cowboyhatteksentriske, linedancedansende menn og damer iført trange dongeribukser. Det er nesten så jeg får en tåre i øyekroken, endelig har Jæren vist seg selv i all sin prakt.


sexy.

I dag er det foresten russedåp og kick off kro i Kongeparken, det blir stas. Jeg og Kristin har blitt tildelt russenavnene Gingerkrezz og Rainchild, og endelig kan vi få trø ut av skapet som stolte rødrusser. Blir spennende å se hvordan former er i morgen på moteshowet. Vi må være på jobb 09.15.

Ærbødigst,
Ragnhild

1 kommentar:

  1. Off.. Viss eg hadde hørt tegn te den klubben hadde eg snudd eller gått inn i ein butikk å kjøpt øreklokke før eg gjekk forbi.
    Øø.
    Kult med kick off :D
    Dåke er heldig som blir døpt no!
    eg kan ikkje venta :D

    SvarSlett